تکالیف و حقوق خودرورسازان

از ایمنی تا پاسخگویی
مصرف‌کننده ایرانی شایسته بهترین کالاها با مناسب‌ترین قیمت‌هاست. استفاده از کالاهای با کیفیت حق شهروندان است. به تازگی این حق شهروندان، در مرکز توجه قرار گرفته است. البته باید پذیرفت که این حمایت‌ها هنوز از مرحله حرف، چندان به عمل نزدیک نشده است.
 البته همین مقدار توجه نیز اثرات مثبتی داشته است؛ از جمله اینکه به تازگی حمایت از خریداران خودرو به شدت مورد توجه قرار گرفته است. چند قانون و آیین‌نامه به تصویب رسیده که حقوق شهروندان را در استفاده از خودروهای با کیفیت بالا و ارزان‌قیمت تامین کند که چندان وافی به مقصود نیست.
خدمات پس از فروش
خدمات پس از فروش یکی از حقوقی است که طبق قوانین مدرن جهانی به مصرف کنندگان کالاها تعلق می گیرد. قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان در ایران نیز به صراحت به این حق صحه گذاشته و وظایف مشخصی را برای تولیدکنندگان در این عرصه در نظر گرفته است. خودرو به عنوان یکی از اساسی ترین و گران ترین کالاهایی است که شهروندان از آن استفاده می کنند. از این جهت بسیار مهم تلقی می شود به خصوص اینکه در صورت جدی نگرفتن این بحث، چه بسا ممکن است جان مردم با خطر روبرو شود. البته باید گفت که تولیدکنندگان کلان خودرو در کشورمان تا حدی این مسئله را جدی گرفته اند و شرکت های عظیمی را بدین منظور راه اندازی کرده و به خدمات پس از فروش اشتغال دارند، هر چند که در عمل اشکالاتی هم بر این حوزه وارد بوده است.

ادامه مطلب: تکالیف و حقوق خودرورسازان

/ 0 نظر / 9 بازدید